A kosár üres.
A legnépszerűbb promóciós ajándékok még mindig a hordható termékek. A promóciós termékek eladásának az egész világon több mint felét teszik ki , őket követi a technikai jellegű ajándékok és irodai eszközök .A promóciós termékek között a power bank-ek mutatják a legnagyobb sikert, a PPAI felmérése szerint az ajándékozottak 87% döntött úgy hogy saját használatra tarja meg ezt a terméket.
Miért használnak a nagy márkák egyáltalán promóciós termékeket?
A következő okok és statisztikai adatok rámutatnak miért érdemes befektetni termékajándékokba:
Ha a tények és a statisztikai adatok meggyőzőek voltak az ön számára, akkor biztos úgy fog dönteni, hogy átszabja marketing stratégiáját annak érdekében, hogy egyesítse a promóciós és egyedi ajándékokat. De még így is nehéz lehet a cég illetve a részleg célkitűzésének elérése, hiszen a promóciós árúk önmagukban nem garantálhatnak sikert. Egy jó termékajándék jól elkészített, hasznos és hosszú élettartalmú. A legtöbb véghasználó az ajándék hasznosságát a kívánatos minőség felé helyezi.
A trendek, ugyanúgy, mint mindenhol máshol, a promóciós termékek iparában is változnak. PPAI szerint ezek a legmeghatározóbb trendek 2017-ben:
Pár évvel ezelőtt az olcsóbb promóciós termékek voltak a legnépszerűbbek. Vásárlók bármilyen ajándéktól boldogok voltak, de ez megváltozott. Az ügyfelem ma már azokat a termák ajándékokat értékelik, amelyek jó minőségűek és hasznosak. Olcsó, haszontalan és fantáziátlan promóciós termékek csak rontják a cégedről felállított képet a vásárlókban, hiszen a rossz minőségű ajándékkal fogják azonosítani a termékeidet, szolgáltatásaidat és márkádat.
Nagyobb elköteleződést jelent a cégek számára, ezzel ellentétben azonban az eredmények azt mutatják, hogy megéri. Ha komolyan állunk a promóciós ajándékokat, növelhetjük a vevőben a márka imázst, amely végül magasabb árbevételhez fog vezetni.
A trend az ajándékozás időzítésben is változott. Régebben csak újév környékén, vagy maximum egyszer egy évben ajándékoztuk meg vevőinket. Azonban mostanában egyre több és több cég fedezi fel a promóciós termékek előnyét és erejét és egész évben használják őket.
A promóciós termékeket a generáció irányítására, az eladások felgyorsítására, a vevők megtartására, vevőkkel és üzleti partnerekkel való kapcsolatok gondozására, az alkalmazottak motiválására és sok egyéb célra használják a cégek.
Technikai eszközök egyre népszerűbbek köszönhetően annak, hogy hasznosak, ami az egyik legfontosabb kritérium a promóciós termékeket illetően. Az emberek egyre gyakrabban használják őket (tevékenység rögzítők, smart vizes üvegek, smart töltő készülékek, fülhallgatók és fejhallgatók), amelyet már a marketingesek is észrevettek. USB flash meghajtók még mindig nagyon népszerű és hasznos választás a cégek körében. Mindig szükség van rá, hiszen soha nincs elég belőle, nem igaz?
Promóciós textil felsőknél nem elég, ha egyedi logóval ellátottak , de egy jópofa felírat nem hiányozhat róla. Az embereknek csak akkor vesznek fel egy ruhaneműt többször is és mutogatják vele a márkát, ha tetszik nekik. Ezért helyezzen egy motiváló üzenetet, egy jópofa ábrát, egyedi feliratot vagy csupán egy vicces illusztrációt a háttérbe, akkor is ha ezzel közszemlére teszi a cégét. Ennek egyik példája a Moira táska, ami félelmetes visszajelzést kapott a vásárlóktól és arra sarkalta őket, hogy más irányból kezdjenek el gondolkozni. A másik dolog, hogy ne fukarkodjon a minőségen. Egy tartós ruhaneműt hosszabb ideig lehet hordani, ami hosszabb megjelenítést biztosít a márka számára,mint egy olcsóbb darab. Mi több, a vevő is jó minőséget fogja társítani a márkához illetve a céghez.
Őkologiai promóciós termékek ( mint minden más ami öko és bio ) hihetetlenül népszerűek mind a marketingesek , mind pedig az ajándékozottak körében. Ezek azok a termékek, amelyek környezetbarát és újrahasznosítható anyagokból készülnek. Egy PPIA kutatás szerint a vevők 40%-a azonnal felismeri a márkát , abban az esetben ha a cégtől már kapott valamilyen környezetbarát promóciós ajándékot.
Ne bízza a véletlenre a promóciós ajándék kiválasztását, ennek egy jól átgondolt döntésnek kell lennie, figyelembe véve a márkát,az imázst, amit közvetíteni akar valamit a vásárlóit illetve leendő ügyfeleket. A szállító kiválasztása sem kevésbé fontos , hiszen egy be nem tartott határidő vagy egy nem megfelelő termelési minőség lerombolhat egy jól kigondolt stratégiát.
Tudatában vagyunk a munkánk fontosságának. Ezért szánunk időt arra, hogy megismerjünk önt, a márkáját, a vásárlóit, így tudjuk kiválasztani az ön számára a megfelelő terméket. Reméljük, hogy a több mint 25 éves tapasztalatunk, erős kapcsolat a gyártókkal és elégedett vevők széles hálózata önt is meggyőzi. Mi több, kiváló árakkal és gyors szállítással tudunk szolgálni.
De a termékek önmagukban nem elegek. Ahhoz, hogy a kívánt eredmény elérje, kiugró minőségi márkára van szükség. A rajtuk lévő logó, üzenet vagy szlogen a cégét vagy szervezett fogja terjeszteni, hirdetni. És pontosan ez az, amiről a promóciós termékek szólnak: elősegítik, hogy márkája az emberek emlékezetében maradjon, és amikor vásárlásra kerül a sor, az ön cége jusson először eszükbe és önt válasszák.